چرا باید حتما بخندید؟!
دانلودفیلم های2015...دانلودفیلم های2014...دانلودفیلم....2014...فیلم های ترسناک ..اس ام اس عاشقانه...اس ام اس ....تصاویرعاشقانه...تصاویر...اهنگ های2014..اهنگ های جدید..فیلم های 2018-فیلم های 2019-اس ام اس شب یلدا-جملات شب یلدا-تصاویر جالب -تصاویر غمگین-اس ام اس عالی-اس ام اس غمگین-جملات غمگین
تاریخ : جمعه 20 تير 1393
نویسنده : shayan

کاهش آسیب‌های ناشی از هورمون استرس بر بدن مورد ارزیابی قرار گرفت. پزشکان در این مطالعه یک فیلم شاد 20 دقیقه‌ای را به گروهی از افراد مسن سالم و گروهی مبتلا به دیابت نشان دادند. همچنین این دو گروه را با تعدادی دیگر از افراد مسن که این فیلم را مشاهده نکرده بودند، مقایسه کردند. به گفته آنها در دو گروهی که این فیلم شاد را تماشا کرده بودند کاهش قابل توجهی در سطح هورمون استرس آنان و افزایش عملکردشان در تست حافظه مشاهده شد و این نتیجه در گروهی که این فیلم را تماشا نکرده بودند به دست نیامد.

 

«لی‌برک»، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: این رابطه ساده‌ که کاهش استرس باعث بهبود قدرت حافظه می‌شود، امری بدیهی است. در عین حال شوخ‌طبعی نیز تاثیرات هورمون‌های استرس مانند کورتیزول را که موجب تضعیف حافظه می‌شوند، کاهش داده و همچنین موجب کاهش فشارخون و افزایش جریان خون و بهبود خُلق می‌شود.

همچنین خندیدن ترشح اندروفین و دوپامین در مغز را که حس رضایت و شادی به فرد می‌دهند، افزایش می‌دهد. علاوه بر این، این تغییرات مثبت موجب بهبود و تقویت عملکرد مغز می‌شوند. 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید